Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu

Prehľad správ

Odborné vzdelávanie má čo ponúknuťVytlačiť
 

Stredné odborné školstvo posledné roky upadalo na popularite. Zdá sa, že remeslo znovu nadobúda svoju stratenú hodnotu.

Asi stovka ľudí sa vo štvrtok 14. 6. stretla v novej zasadačke mestského úradu, aby hovorili o spôsoboch, ako odprezentovať odborné vzdelávanie medzi mladými. Konferencie KONEKTNI.SA sa zúčastnili zástupcovia mesta, firiem, škôl a mladých ľudí. Žiaci a učitelia odprezentovali marketingové kampane svojich škôl, ktoré vytvorili spoločne s Jarom Dodokom, odborníkom na marketing a zástupcovia podnikateľského sektora ich hodnotili. „Cieľom týchto kampaní bolo zatraktívniť odborné vzdelávanie v očiach mladých. Na kampani školy pracovali niekoľko týždňov,“ hovorila Ela Klementová z neziskovej organizácie Epic, ktorá spolu s mestom organizovala konferenciu. „Dnes je to súťaž, zajtra to môže byť pracovná príležitosť,“ hovorila primátorka Lenka Balkovičová, ktorá zhodnotila, že dnes krajina potrebuje nielen mozgy, ale aj šikovné ruky. „Mladí ľudia sú tí, ktorí po nás preberú pochodeň riadenia štátu,“ dodala.

odborné vzdelávanie.JPGPočas doobedia sa predstavili stredné školy SOŠ hotelových služieb a obchodu, SPŠ dopravná a SOŠ drevárska. Mladí odprezentovali nápady na prezentáciu škôl. „Môže to byť instagram či iné sociálne siete, webová stránka, videá a fotky, letáčiky či stretnutia v teréne,“ vysvetľovala Klementová. Išlo o prvú konferenciu svojho druhu, ktorej sa zúčastnili aj zástupcovia firiem: Continental  Automotive  Systems Slovakia, s. r. o., DHL Exel Slovakia, Geis SK, Tesco, ŽSR, Bučina DDD, METRO, Essence, Lind Mobler SK, M group a ďalší. Viacerí finančne prispeli na organizáciu konferencie. Na záver konferencie vystúpil Martin Menšík z Profesie, ktorý mladým ľuďom rozdal tipy, ako sa v živote dobre uplatniť. „Je potrebné vedieť sa odprezentovať, prepojiť si myšlienky. Od Youtube prísť do reálneho sveta a spolupracovať, lebo to je to, čo vás odlišuje od robotov,“ povedal a dodal: „Odbornosť už dnes nie je najdôležitejšia, lebo firma si vás vyškolí. Dôležité sú prezentačné zručnosti, lojálnosť voči firme a chuť pracovať, hlavne na sebe.“ Všetky nápady škôl potom porota vyhodnotila a ocenila tromi finančnými darmi. „Každá škola prišla s originálnymi nápadmi, ako posilniť dobré meno školy,“ hovorí Klementová. Ako škola s najlepšou prezentáciou bola vybraná SPŠ dopravná, 2. najlepšia SOŠ hotelových služieb a obchodu a 3. skončila SOŠ drevárska. „Je to pre nás určite veľký prínos, bolo úžasné pozorovať učiteľov a žiakov, ako spolupracujú,“ zhodnotil riaditeľ SOŠ drevárskej Pavel Laššák.

Konferencia bola výstupom z projektu Záruky pre mladých vo zvolenskom regióne, ktorého je Zvolen súčasťou od roku 2017. Výstupom projektu by mala byť pilotná stratégia na lepšie uplatnenie sa mladých. „Dnes išlo o to, aby mladí ľudia dostali rady a tipy, ako pristupovať k svojej práci i štúdiu, aby sa lepšie zžili so svojím zameraním a aby spolutvorili svoju pracovnú príležitosť. Ide nám aj o to, aby mladí ľudia neodchádzali zo Zvolena, aby si tu vytvárali príležitosti,“ uzavrela Ela Klementová z Epic, n. o.

-ej-


 
 


Úvodná stránka